20 augustus 2012

gimp: 'n romantisch tintje

Sinds kort heb ik door hoe ik schermopnames kan maken. Dat is leuk om te kunnen laten zien hoe ik zo het een en ander in Gimp bewerk. Het zal geen regelmatig terugkerend fenomeen worden, die opname is zo gemaakt, maar dan...

...mompel,mompel... (ik hoop dat het een beetje te verstaan is)

Ik ben me er van bewust dat ik geen Gimp-pro ben (verre van dat) en het kan ook allemaal op een andere manier, in Gimp leiden echt heel veel wegen naar Rome.
Hoe dan ook, hier mijn eerste lesje Gimp. Tip: als het te snel gaat, gebruik dan de pauze-knop :)

...mompel, mompel...




Waar ik nog niet achter ben, is hoe een betere beeldkwaliteit te krijgen. Door de opname op 'Blogger' te laden wordt het een heel klein beeld. Je kunt wel volledig scherm kiezen, maar dan ren je onmiddelijk naar de opticien... Iets om nog uit te zoeken. Voorlopig staat de opname ook op Youtube, daar is het wel beter, tenminste zolang je ook daar niet 'volledig scherm' kiest.

Mijn gemompel op Youtube:
Gimp: 'n romantisch tintje

˚˚˚˚˚˚˚˚˚
Aanvulling:

Ik ben er inmiddels achter hoe je een betere kwaliteit film op Youtube kunt zetten, dat is alvast voor de toekomst.

De bewerkte foto uit deze video zie je op m'n andere blog: Papieren Avonturen.

4 opmerkingen:

Karin zei

nou dat gemompel valt reuze mee hoor, gewoon het geluid wat hoger zetten,haha. Maar bedankt voor de uitleg!

Anneke zei

Leuk om je stem nog eens te horen. Gemompel? Ik heb alles begrepen. Leerzaam filmpje! Fijn om dat te tonen, bedankt!

~*~Patty S zei

I DID get to listen Dymphie...really fun hearing your nice voice :)
oxo

Jolette zei

Leuk lesje Dymphie....als ik wat meer tijd heb ga ik er eens mee spelen....!!!
Woensdag avond begint een fotocursus van 10 lessen.
Hoop daar ook heel wat te gaan leren!

Jolette